monday afternoon

moa: ja det tycker jag verkligen. vi hör av oss när det dyker upp nåt :D

uppdatering om jobbet. intervjun på Duke of York, puben, gick bra. det verkade som ett bra ställe. Ska dit imorn och provjobba 3 timmar. Sen ska jag sätta mig ner och prata med chefen. Han frågade om min barerfarenhet. Jag drar ju på som jag fått veta att man ska. han frågar omjag vet hur en pint ska göras. jag säger att njaa det är ju inte riktigt samma sak i sverige, så han inte tror nåt och jag gör bort mig. han säger: fast så stor skillnad är det ju inte. jag säger: nehepp. okej. så jag kommer alltså göra bort mig totalt. får hoppas han inte ser det bara.

sen blev dte inget provjobb på kvällen. den smått schizofrena managern hade glömt bort det. igen. men jag fick en 5minuters intervju och provjobb på onsdag. och jag fick ju åka buss i 2 timmar. inte varje dag man gör det. sjukt, att man åker fram och tillbaka genom centrala london på längre tid än man åker fram och tillbaka till jkpg från vmo. ens perspektiv är helt wicked här.

just nu ser läget ut såhär: jag och hanna sitter i vår smått skabbiga säng, det är kläder från tak till golv då vi har tvättat, men inte äger nåt tvättställ. så varje yta som går att hänga och täcka är täckt.
en ny snubbe har flyttat in i tyskans gamla rum. fan. vi hade ju tänkt sno hennes täcke. men man kan inte få allt här i livet. jag får mysko vibbar av han. men vi ska ju bara bo med han i 6 dagar så vi överlever nog.
med andra ord, på lördag bär det av till battersea park.
jag och hanna hittade idag massa lågprisbutiker här i camberwell. en där allt kostade 99p. dit ska vi innan vi flyttar.

kommer sakna camberwell. får åka hit och låtsas att jag bor här och handla lite. hälsa på här i huset och bara strosa runt. liksom, Lidl kan man ju inte bara lämna sådär :)

sist undrar jag också, pappa läser du eller behöver jag mejla och uppdatera om allt? vore ju smidigast om du tagit initiativet att kika in faktiskt.

/Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0