drama drama drama

natten till fredag, dvs natten jag börjar bege mig hemåt, börjar sådär. jag hoppar på bussen som ska ta mig härifrån till busstationen. får för mig att det är fel buss. hoppas av. den kör iväg och det var visst rätt buss. har 5 minuter på mig att ta mig nånstans där det tar 30 min att gå. men i sista sekund får jag tag i taxi, som får 5 pund extra för jag hinner inte vänta på växel. -10 pund.
på flygplatsen inser jag att jag glömt checka in online. så får ställa mig i biljettkön. var ju inte bara jag som glömt. för där stod jag i över 1 timme. och dyrt var det att va glömsk. sen var det bara att löpa till gaten. -20 pund.

väl hemma har allt varit frid och fröjd. eller så mycket det kan bli. men jag och lina, med sara en stund också, gjorde vad vi skulle och röjde harrys tills det knappt stog längre. och vi konstaterade att majoriteten av det manliga folket har mycket oarbetad aggression, mognad av en 7åring, en otroligt hög basstämma och en del har också en sjuhelsikes höger. vi vet för vi både 1 och 2 och 8 gånger hamnade mitt i skiten,
sen var det högskoleprovet och det vet bara gud hur det gick. han är nog besviken.

det blev söndag. och jag skulle åka tillbaka. kirre och min syster var med i bilen. allt går smärtfritt. tills vi kommer till göteborg. då är det ju ett satans jävla vägarbete i en tunnel. så där stannar vi. och kommer ingenstans. väl iväg är jag på flygplatsen EN HALVTIMME innan flyget lyfter. och jag hade inte kunnat checka in online så jag hade inget boardingkort, så det vara bara den lilla detaljen. men då fanns ingen personal i hjälpdisken för de skötte ombordstgningen på planet jag skulle med. alltså kunde jag inte få hjälp förrän planet var iväg. hejhopp så hade jag plötsligt missat mitt flyg. som fortfarande´inte skulle åka förräns om en halvtimme.

så ny flygbiljett -800kr
tåg till göteborg -150kr
flygbuss till säve -60kr
buss från stansted till london -9 pund

summa summarum blev min klantighet kombinerat med otur en förlust på cirka 1500 riksdaler.
och en dags arbete. buhu. men nu är jag i england iaf och jag lever. fattig, men vid liv. och nu ska jag serva massa snobbar. hurra.

puss hej

Kommentarer
Postat av: JOHAN

HAHAHAAHHA varför säger min inre röst att sånt alltid händer fröken elina?

2009-04-01 @ 15:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0