fyfan för rika bortskämda människor

idag har jag varit tacksam för min svenska medelsklass-status. jag och hanna jobbar ju som sagt för samma företag nu som båda ligger i rikemansområden. en del ser en som sin lilla betjänt och är jättegulliga (?!) och pratar bebisröst och nästan klappar en på huvudet. sen finns det de som tycker att inget duger åt deras rika fina munnar och vad man än gör så är man bara en fattig servitris som inte förstår nåt.
sen finns det de som bantar satan men som sen köper en jävla liten minicookie för 50 spänn bara för att de ska visa att de visst kan äta socker och för att visa att de har råd. sen när de går har de tagit en miniminitugga.
en kvinna på hannas jobb kom förbi och ville köpa 'bobby green bean salad' ,en timme efter stängning. inget fanns kvar. men hon var tvungen, för hennes 5åriga dotter skulle bli så arg om hon inte får sin sallad. frågan är om denna plastikopererade golddigger-housewifen ens klarar av att tänka varför ungen blir arg.

herregud. jag och hanna är konfunderade över detta.. föds de korkade eller blir man det automatiskt när man blir rik? men jag kan lätt stå ut med dessa människor när jag får ta hem den enorma påsen med bröd och KAKOR och annat mumma gratis vid stängning. kan också stå ut med dom för att faktiskt ha ett kul jobb och få träffa de få normala som finns. för när de väl dyker upp är det som att se jesus kommandes leende med utsträckta armar mot en och sägandes att jag har kommit till himmelen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0